 |
|
Projektstyringsansvarlig i PenSam
|
Kunne du tænke dig at være med på et engageret og fagligt stærkt hold, der fokuserer på at levere robuste og tidssvarende løsninger til kunderne? I PenSam IT er det vigtigt, at vi bygger bro mellem vores forretnings behov og vores leverandører. I IT sikrer vi, at forretningen får de løsninger, de har kravstillet inden for aftalt tid, økonomi og kvalitet, samt at de kan drifte effektivt.
PenSam er en finansiel koncern, der omfatter arbejdsmarkedspensioner samt bank- og forsikringsvirksomhed. Vi arbejder målrettet på en standardisering og simplificering af vores IT-løsninger og i den forbindelse har vi outsourcet både udvikling og drift af vores IT-løsninger. I denne sammenhæng er der fokus på kvalitetssikring af de løsninger, vi får leveret og her vil du spille en vigtig rolle.
|
Om jobbet
|
Jobbet projektstyring dækker over to væsentlige områder i IT, hvor fællesnævneren er håndtering af projektstyring af ændringer i PenSams IT setup. Du vil primært arbejde som kontaktpunkt mellem vores forretning og vores IT-leverandører, når der skal bestilles og gennemføres ændringer. I din sekundære rolle sikrer du, at vores samlede projektstyring er i gode hænder med overblik og økonomistyring i fokus. I begge roller arbejder du tæt sammen med interessenter i forretningen, IT og vores leverandører og fungerer som facilitator for, at den samlede ændringsportefølje har fremdrift og kommer i mål. Du får et bredt indblik i processer og opgaver på tværs af hele PenSam.
Dine primære opgaver vil bl.a. omfatte: • Drive en effektiv proces, struktur og økonomi i samarbejde med forretningen, IT og IT-leverandørerne • Sikre registrering, arkivering og kvalitetssikring af alle ændringer, som bestilles hos IT leverandørerne • Drive opfølgningen på alle ændringerne, så vi sikrer, at vi får dem i prioriteret rækkefølge • Håndtering af uenigheder i deadlines, økonomi, indhold og kvalitet med leverandørerne • Sikre efterlevelsen af vores aftaler med leverandørerne og de ydelser, der er aftalt • Løbende opsamle erfaringstal fra processen, for at kunne forbedre os. • Løbende opfølgning på økonomien på de enkelte ændringer med forretningen og leverandørerne • Drive Release management ift. ændringerne i samarbejde med testmanageren og CAB’en.
|
Hvem er du?
|
Vi forventer, at du har en solid erfaring inden for portefølje- og projektstyring, og at du: • har en relevant uddannelse inden for IT • har gennemslagskraft og samtidig går efter win-win situationer hver gang • har flere års erfaring fra den finansielle sektor • har flere års erfaring med koordinering og styring af projekter • har konkret erfaring med leverandørsamarbejde og -opfølgning • har en god IT-teknisk forståelse og er i stand til at kommunikere og omsætte dette til forretningskrav • har en god forretningsforståelse og er i stand til at kommunikere dette til vores IT-leverandører • har let ved at forstå IT-løsninger og hele IT-landskaber • har lyst til at forstå forretningens behov og hvordan disse understøttes bedst muligt • har erfaring med tal ift. at understøtte økonomistyring • har evne til at kommunikere klart og tydeligt til alle niveauer i forretningen.
Som person får du ting til at ske, og du kommer med en god energi, der smitter af på projektet. Du har fokus på at få mennesker til at lykkes sammen og bidrager derigennem til at sikre succesfuld leverance af projekter og resultater inden for de aftalte rammer. Du har en naturlig gennemslagskraft, holder fokus på resultatet og trives med et stort ansvar. Der er mange ændringer og projekter i gang, så du har lyst til og trives med at have mange bolde i luften samtidig. Vi forventer, at din tilgang til opgaveløsning er analytisk og struktureret og bruger dette til at skabe overblik.
|
Hvad tilbyder vi?
|
I IT arbejder vi som et effektivt team, hvor vi til stadighed arbejder med optimering af rammer for samarbejdet internt og med vores leverandører. Vi sparrer på tværs af fagområderne og projekterne og sammen med dine kolleger i IT, vil du sætte et stærkt aftryk på måden, vi samarbejder med leverandører og vores kolleger i resten af PenSam på. Du vil få en travl hverdag i en virksomhed i udvikling og med en ambitiøs agenda om at ændre tænkningen omkring IT inden for Pensionsområdet. Vi har en rigtig god atmosfære og en bred vifte af tilbud, som medvirker til, at vi trives socialt og skaber arbejdsmæssige resultater sammen.
|
Vil du vide mere?
|
Vil du vide mere om stillingen, kan du kontakte IT direktør Thomas Axen på telefon: 20427831. Samtaler afholdes løbende.
|
PenSam Gruppen omfatter arbejdsmarkedspensioner samt bank- og forsikringsvirksomhed. Den samlede balance er på 160 mia. kr., og mere end 400.000 kunder. Læs mere om PenSam’s forretning og PenSam som arbejdsplads på www.pensam.dk
|
PenSam - Jørgen Knudsens Vej 2 - Postboks 282 - DK-3520 Farum - Tlf.: +45 44 39 39 39 - Fax: +45 44 39 39 40 - pensam@pensam.dk - Forbehold |
|